Over mij

Mijn foto
Make it a great day, or not, the choice is yours. Iedereen welkom hier !!!!! Op deze blog vertel ik over : mijn nooit saaie leven, mijn passie voor quilten en allerlei andere creatieve uitspattingen, mijn vriendschappen, mijn nieuw paradijs, mijn vedrietige en gelukkige momenten. Indien je een vraag hebt of gewoon wil reageren op een bericht mag je me altijd een berichtje/mailtje achterlaten. Kijk ook eens om mijn 2 startpagina's waar ik moderator van ben. Je kan je er altijd voor aanmelden. http://patchwork.startpagina.be/ http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/

woensdag 5 juni 2013

50 jaar mezelf zijn deel 1

Ja zaterdag is het dan zover, ik word 50 jaar ..
.
Jullie hollanders hebben daar zo een speciaal woord voor, weet het niet meer, maar jullie zullen het me wel vertelellen smile
Toen ik gisterenmiddag vanuit Sensenruth naar hier reed moest ik ineens aan verschillende dingen denken die in mijn leven gebeurd zijn. Ja als het prachtig weer is , heb ik echt moeite om terug naar de geciviliseerde wereld te komen... mijn hart doet dan wel zeer...jullie weten dat wel...
En misschien dan nu alles even op een rijtje zetten voor ik het vergeet... Soms komt er iets op in je hoofd en denk je ... ja dat was ik totaal vergeten...
Dus hier komt het dan...   50 jaar  hilde' s belevenissen... misschien moet ik het in delen opsplitsen, maar ik zie wel... schrijf gewoon wat in me opkomt...

Naar het schijn , zo zeggen toch mijn ouders, ben ik al reeds vanaf mijn geboorte een speciaal geval geweest... ben in 1963 geboren  ...na zeven 7 maanden  in mijn moeders lichaam te hebben gezeten vond ik het welletjes...en natuurlijk was er paniek ..in die tijd was een couveuse kindje niet zo echt een overlever..
maar na 6 maanden in het ziekenhuis te hebben verbleven, mocht ik naar huis...waar ik hele dagen weende.. mijn ouders waren radeloos... tot mijn moeder het idee had om me meer eten te geven en werd het braafste kind ter wereld smile...
Dus eten en een grote mond zat er al heel jong bij mij in ahahhahahaha

 photo 0abfe301.jpg
 
 
Mooi braaf naar school geweest , mijn moeder was onderwijzeres, dus wij, zus en broer, gingen naar haar school natuurlijk... Wat wel veel nadelen heeft natuurlijk...:)
Eigenlijk weet ik nog heel weinig over mijn jeugd, heb heel veel vakantiewerk gedaan , weekend werk in de horeca etc... ik herinner me nog dat de mensen voor wie ik altijd werkte zeiden dat ik geknipt was om een eigen zaak te starten.. maar op de leeftijd van 18 j denk je daar niet echt aan.

Ik ben thuis heel conservatief opgevoed, al heeft dit wel bepaalde normen en waarden  in mijn leven bijgebracht die ik nu nog altijd heb... En toch als ik mijn familie bekijk ,ben ik toch altijd dat tikkeltje anders geweest... ik kan dit niet beschrijven, maar ik hoor het regelmatig dus het zal wel waar  zijn..
Ik heb altijd energie voor 10 , dus ik verveel mij niet snel , al gebeurd dit wel hoor, hou van uitdagingen en ga er dan ook geen enkele uit de weg... Denk als ik 80 jaar oud  moest worden, ik nog wel plannen had om vanalles te doen...

Ben altijd een hele brave meid geweest...vriendjes pfpf.. diegenen die achter me liepen (wat zelden voorkwam hahah) vond ik niet echt interessant...Ja ik ben een echt moeilijk geval...smile
Uiteindelijk chris tegengekomen en verliefd, verloofd  ,samengewoond, getrouwd en gescheiden....
jullie kennen het verhaal... Al moet ik eerlijk bekennen dat ik ook heel veel goede momenten met deze man heb gekend... we hebben nog contact.. en hij is ondertussen reeds met iemand anders...
en ben blij voor hem ....
We zijn samen deze zaak begonnen en mijn werk is een deel van mijn leven dat ik heel graag doe...
Zie het totaal niet als een must maar als een hobby... Heb wel een speciaal leven door mijn uurrooster, maar mijn dagen zijn nooit saai..we lachen hier veel en werken hard maar zie er eigenlijk alleen maar de positieve kanten van in.. al zijn er wel negatieve..
Die heb ik ondervonden toen ik scheidde... Ik heb een heleboel mensen ,die zich mijn vrienden noemde, verloren...En toen besefte ik ook dat ik eigenlijk bijna geen sociaal leven meer had.. ik ging in het weekend wel op zwier s'avonds maar dat viel onmid. weg toen ik wegging...
Ik heb hier echt veel aan moeten veranderen..want ik werk  als anderen thuis zijn..En ik zit hier soms alleen in de voormiddag ... dus ik moet die vrije tijd invullen met dingen om me niet te vervelen.

En er is heel veel verandert in mijn leven toen ik Yvon leerde kennen op het ? , weet de naam niet meer van het forum...dacht Quilt virus...????

Ik moest altijd lachen met leeuwin (yvon dus) en we zijn beginnen te mailen naar elkaar...
Uiteindelijk zijn we zelf een forum begonnen ,  met alle gevolgen van dien...


 photo IMG_3069_zps30fa5204.jpg

Yvon is toen begonnen met de quiltweekends te organiseren voor de leden en tot vandaag gaat zij er nog altijd mee door...  Al denk ik dat ik maar 2 keer ben meegegaan..
Maar velen zullen zich mijn kennismaking nog herinneren denk ik... Iedereen kende me wel van naam op het forum ..
Dus toen ik daar aankwam was iedereen daar al, ik was de enige Belgische tussen al die 30 tal hollanders..
Ik ben gewoon op een tafel gaan staan en heb heel hard geroepen ... Hallo iedereeen ' ik ben dus Hilde Belgium... hilarisch... als ik er nu aan terugdenk weet ik niet hoe ik dit durfde maar ja ...
Ik ben nog een tweede keer op het weekend meegegaan en ik denk dat we toen aan de vriendschapsquilt werkte die ieder van jullie voor mij maakte ... Ik werd vooraan uitgenodigd en er werden grappen met mij uitgehaald...ik kreeg echte werkstukken te zien die echt afschuwelijk in elkaar staken...maar ik geloofde het niet echt...dus was een echte mislukte grap :):):)
ik kan er zelfs geen foto's meer van vinden...maar uiteindelijk is de quilt prachtig geworden...

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk om je verhaal te lezen, ik hou zelf ook wel van gekkigheid!
    Ja, die vriendschapsquilt, volgens mij heb ik de foto nooit gezien, nadat het quilt klaar was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. de gang moet normaal geverfd zijn binnen 2 weken en in augustus vraag ik deon om de nagels in de muuur te slaan, dus normaal zou ze er binenn 2 maanden moeten hangen, maar ik hou je op de hoogte christna

      Verwijderen