Over mij

Mijn foto
Make it a great day, or not, the choice is yours. Iedereen welkom hier !!!!! Op deze blog vertel ik over : mijn nooit saaie leven, mijn passie voor quilten en allerlei andere creatieve uitspattingen, mijn vriendschappen, mijn nieuw paradijs, mijn vedrietige en gelukkige momenten. Indien je een vraag hebt of gewoon wil reageren op een bericht mag je me altijd een berichtje/mailtje achterlaten. Kijk ook eens om mijn 2 startpagina's waar ik moderator van ben. Je kan je er altijd voor aanmelden. http://patchwork.startpagina.be/ http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/

donderdag 6 juni 2013

50 jaar mezelf deel 2

Door dit forum heb ik ook andere mensen leren kennen die me nauw aan het hart liggen.
Er zijn verschillende mensen bij mij in bouillon geweest voor een weekje en we hebben toen echt leuke dagen gehad...ik ken een heleboel mensen maar met sommige heb ik toch een speciale band.
 photo 256tkra_zps9937e09a.jpg
Zeker christina is 1 van mijn favoriete hollanders...We vullen elkaar perfect aan..Ook qua Humor maar we hebben beide dezelfde warmte en liefde voor mensen... Ook haar Gronings taalgebruik zorgt er  bij mij voor ,dat ik steevast moet lachen.. Ik zie  haar heel weinig, maar toch heb ik haar altijd verwittigd als er iets erstig mis was in mijn leven of iets dat juist leuk ging..
Ik weet nog toen ik ging scheiden, dat  Yvon en Chrisina mij  hebben geholpen , doordat zij ook dezelfde problematiek kenden die ik toen meemaakte toen zij scheiden.... En ik ben eigenlijk iemand die heel moeilijk kan praten over wat mij dwarszit..ik wil nooit iemand tot last zijn... maar ik vergeet nooit wat zij voor mij betekenden en nog betekenen.. ik heb zoveel gepraat over alles, over mijn twijfels en mijn pijn.
Ik weet nog dat ik kerst of nieuwjaar vierde in Bouillon met Harry en Yvon, en ik de hele week maar deed alsof ik me goed voelde maar op een avond moest het er toch uit...Ik zat daar maar te wenen zonder ophouden aan de tafel ... En ik vergeet nooit Yvon haar woorden, ik denk er nog aan als ik soms een slecht moment heb , zelfs dh  harry zat daar met tranen in zijn ogen... de schat
Ik vertelde aan hun al mijn twijfels .hoe mijn leven nu verder moest , alleen.... en ik vergeet dat moment nooit meer, , dus yvon ...als je weer eens denk , ik hoor weeral niks van hilde, is dit zeker niet slecht bedoeld, maar zijn er enkele andere dingen die mijn aandacht opeisen..je weet dat je me altijd mag bellen...
We zien elkaar zelden maar ik weet dat als ik morgen echt in de shit zit ik altijd naar ginder kan rijden en zij mij in hun armen sluiten... Soms mis ik dat wel, dat we niet korter bij elkaar wonen , gewoon even binnen wippen voor een bakkie koffie en een dikke knuffel...
We zijn beide sterke karakters, maar soms ....kan ik nog wel een heeel klein  meisje zijn :):):)

Ook Yvonne en Rob zijn nog altijd mensen met wie ik veel contact heb...Elke 3a 4 maand komen ze wel eens bij mij in de frituur langs . Yvonne quilt voor mij altijd alles door  en ik vond dat altijd prachtig, Ook zij zijn 2 mensen die mij nauw aan het hart liggen..We hebben al heel veel leuke en minder leuke gesprekken gehad maar al veel leuke dagen meegemaakt in bouillon.. Ik weer nog dat er bij hun thuis verbouwingen op het programma stonden , rob, de  man met 2 linker handen hhaahha, heeft 3 weken in bouillon komen logeren om de werkmannen toch maar niet in de weg te lopen, en elke maandag en dinsdag , als ik daar toekwam werd ik verwent met lekker ontbijt en s'avonds lekker warm eten....was leuk hoor rob...
S' avonds werd er naar zijn vrouwtje gebeld , zodat we wisten hoever de werken al waren opgeschoten.....

..
Enkele grappen die we uithaalden..

 photo 2ibdc9k_zps5d962240.jpg Ik heb al de testen afgelegd en ik heb mijn diploma gehaald om tot de nederlandse bevolking toegelaten te worden...
 photo acs8xu_zps3f94d1f4.jpg
ik maakte stickers en ik denk dat sommigen nog met deze sticker op hun auto rijden...
 photo 13z8hat_zps1ef1ef38.jpg

We openden ook een topic met de foto van rob, man van Yvon, niemand kende hem toch, we zeiden op het forum dat ik een hollander had aan de haak geslagen, weten jullie dat nog ..
Velen geloofden ons, sommigen vonden het zelfs niet leuk.. ik weet nog de reaktie van Tandy..ze schreef me een mail, met als opmerking, hilde pas op waar je mee begint, een hollander is niet echt iets voor jou    hahahha wat hebben we gelachen..

Ik vertelde dat er grafitti op mijn huis te Sensenruth was gespoten, had een foto geplaats met een tekst op de muur gespoten..etc..
eigenlijk te veel om op te noemen..

Natuurlijk heb ik veel leuke dingen beleefd gedurende al die jaren.
Ik ben iemand die meestal positief is ingesteld en ik ben weer helemaal mezelf  de laatste 3 jaren...
En als ik alles bekijk moet ik toch eerlijk zeggen dat het ergste dat ik meemaakte mijn scheiding was, maar voor de rest had ik wel een goed leven...

Ik heb hier in Belgie ook een paar echte goede vrienden..
Agnes , ken ik al meer dan 20 jaar en is iemand die ik als mijn 2de moeder beschouw...
We hebben samen al veel beleefd en zij is iemand die altijd respect heeft gehad voor mijn beslissingen.....En altijd heeft ze me gesteund , maar nooit partij gekozen en dat vond ik fair van haar..
we hebben alleen een heel groot probleem , ik en Agnes, we praten altijd zo veel in de auto als we ergens naar op weg zijn, dat we zelfs de afrit missen die we moeten nemen, hoe dikwijls is dat al gebeurd... We hebben ooit al eens voor een antwerpse tunnel gestaan waar we niet konden terugkeren..
iedereen in file achter ons...weet je dat nog Agnes hahahahhaah
Elke Dinsdagavond komt zij mij bezoeken , soms hebben we tranen in onze ogen van het lachen...
Ik bewonder haar echt, voor haar leeftijd echt een toffe madame ....

Dan is er ook nog Martine, op wie ik ook altijd kan tellen...Nadia uit bouillon ...
Herman met wie ik al heel veel heb gelachen maar weet dat ik maar een sms moet sturen als er iets is..
en dan komt hij even uit zijn bureau een cervela eten en praten hahahah..

En dan nog Deon natuurlijk, maar hij vondt me al een nutcase, en hij vindt het nog leuk ook blijkbaar, maar ik denk dat je misschien niet weet waar je aan begint ahahhaha... We zullen wel zien... :)*


Ook heb ik mijn droom om ooit in bouillon te wonen, op moeten geven.. .De economische tiiden zijn niet echt goed te noemen, dus kunnen ginder geen zaak beginnen met 2 zoals ik en nadia wouden doen..
Ook mijn gite heb ik nog te koop staan...waar ik heel lang heb over moeten nadenken maar waar ik nu zeker van weet dat het goed is ..
Mijn NEW EDEN in Sensenruth , waar ik helemaal verliefd op ben geworden... mijn echte thuis die ik echt niet meer kan missen...enook niet alle mensen die ik ginder ken ...

En natuurlijk zijn er sommige dingen en mensen in mijn leven geweest die negatief zijn, maar daar wil ik eigenlijk niet meer aan denken ... Wat voorbij is kan je niet meer veranderen, daar moet je met leren leven...of gewoon vergeten , zoals ik veel doe ...
ik vergeet hier zeker nog veel mensen en dingen te noemen maar ik kan hier nog pagin's vol schrijven..
maar ik wou gewoon enkele dingen neerschrijven... moest dit van me afschrijven,voelde dit al 2 dagen in me opborrelen.. ben weer helemaal opgelucht en happy...
Denk dat het gewoon komt doordat ik 50 j zie als een mijlpaal in mijn leven...
Zaterdag komen er mensen dit met me vieren... jullie zullen de foto's wel zien verschijnen ,
Ben benieuwd welk Zuidafrikaans dessert Deon voor ons gaat maken.. wat we weer gaan beleven, weer veel lachen...

ik hou jullie op de hoogte










3 opmerkingen:

  1. Sorry dat het kontakt het afgelopen jaar op een laag pitje kwam te staan. Maar jij weet wel waardoor. Verbouwing, ziekte Harry en daarna Verdi... Dat sloopt een mens en maakt dat er weinig energie over is voor leuke dingen en kontakten. Maar.... hopelijk breken nu meer ontspannen tijden aan en kunnen we de draad weer oppikken. In ieder geval een heel fijne verjaardag gewenst en een leuk feest. Want 50 is toch wel een mijlpaar. Dikke knuffel van ons beiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hilde, in Holland zie je Sara als je 50 wordt......dus bij deze weet je dat nu ook weer.
    Ja, de vriendschap met jou is heel bijzonder, en we koesteren het. Bij jou is het ''never a dull moment'', en dat maakt onze ontmoetingen bijzonder, memorabel en soms een beetje gek :-). Tot de 15e!! dan knuffelen we je uitgebreid hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan weer zien dat je tijd te veel hebt. Meid, wat blog en smoelenboek je toch veel. Heb je je handen niet vol aan Deon?

    Ik lees Peter net het verhaal voor en hij smacht ernaar jou te ontmoeten......... eh, nee hoor, smachten doet hij naar mij, maar hij wil je wel graag ontmoeten. Dat moest ik even zeggen van hem.

    BeantwoordenVerwijderen