Over mij

Mijn foto
Make it a great day, or not, the choice is yours. Iedereen welkom hier !!!!! Op deze blog vertel ik over : mijn nooit saaie leven, mijn passie voor quilten en allerlei andere creatieve uitspattingen, mijn vriendschappen, mijn nieuw paradijs, mijn vedrietige en gelukkige momenten. Indien je een vraag hebt of gewoon wil reageren op een bericht mag je me altijd een berichtje/mailtje achterlaten. Kijk ook eens om mijn 2 startpagina's waar ik moderator van ben. Je kan je er altijd voor aanmelden. http://patchwork.startpagina.be/ http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/

zaterdag 29 december 2012

je gaat voor

Je gaat naar de winkel voor dit hier .

.
.. Photobucket
 
 
 
En uiteindelijk kom je naar huis met dit hier ....
 
 
Photobucket

Waarvan je dan dit maakt ...


Photobucket

En uiteindelijk moet het een heel warm kussen voor op mijn bordeau-rode sofa worden.

Hoe het begon ?

Nou , ik kwam aan in de winkel en zag in het uitstalraam een heel mooi grijs kussen liggen.
Toen in informatie hierover vroeg, bleek het gewoon om een recht stuk breigoed te gaan.

Dus, de kleur gekozen die ik wou en ik ben nu dus gestart met het breien van dit leuk ding.
Even nog een oud boek over breien doorgenomen en ik ben gestart.
En, zoals velen al weten en nu denken .... het is echt verslavend.
Ik heb dit breiwerk opgezet , wil het verder afwerken als in straks in mijn huis zit bij de kachel.
Maar of ik het ga volhouden tot morgen weet ik niet, het kriebelt enorm om verder te werken.

Maar uiteindelijk zal ik moeten afhaken ,smile, ik  heb nog veel te regelen voor ik vannacht vertek en ook omdat ik  maar 2 bollen heb gekocht.  Ik wou  niet alle bollen kopen , 5 in totaal, omdat ik niet zeker wist of ik het wel leuk ging vinden. Dus maandag even naar de winkel bellen dat ze het breigaren mag opzij leggen, zoals we hadden afgesproken.

Ik weet dat ik niet te vast mag breien, maar nu heb is regelmatig voor dat mijn achterste steken over de naald schuiven.
Dus vraagje aan de breitsters onder jullie ...   Wat kan ik hieraan doen.  Ik denk niet dat ik te los brei, zeker niet.  Misschien een leuk trukje ????


2 opmerkingen:

  1. Dan brei je toch iets te los. Misschien een rondje kartonnetje met een grotere diameter als je naaldknop om het einde schuiven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er erg leuk uit Hilde! En de oplossing van Yvon lijkt me heel handig....

    BeantwoordenVerwijderen