Over mij

Mijn foto
Make it a great day, or not, the choice is yours. Iedereen welkom hier !!!!! Op deze blog vertel ik over : mijn nooit saaie leven, mijn passie voor quilten en allerlei andere creatieve uitspattingen, mijn vriendschappen, mijn nieuw paradijs, mijn vedrietige en gelukkige momenten. Indien je een vraag hebt of gewoon wil reageren op een bericht mag je me altijd een berichtje/mailtje achterlaten. Kijk ook eens om mijn 2 startpagina's waar ik moderator van ben. Je kan je er altijd voor aanmelden. http://patchwork.startpagina.be/ http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/

zondag 9 december 2012

hallo iedereen

Hallo Iedereen   zwaai zwaai zwaai

Ik weet het , heeeeeel lang geleden, maar ondertussen is er ook weer heel wat gebeurd.

Had een plan met iemand om een nieuwe zaak op te starten in de dienstensector.  Maar door allerlei omstandigheden is dit niet kunnen doorgaan. Door allerlei nieuwe regelingen van onze Belgische regering is het niet meer zo makkelijk om hiervoor een attest te krijgen en dus hebben we besloten om het toch maar niet te doen. Ik heb hieraan wel 2 maanden full time gewerk, hadden reeds pand gehuurd waar ik tevens ook zou gaan wonen, dus even weer met de voeten op de grond.
MAAR  het positieve hieraan is, jullie kennen me , ben de positiviteit zelf smile, is weer heel veel vrije tijd en ik kan weer elke week naar mijn droomhuis.

Dus heb ik gisteren alles opgeruimd in mijn kamertje in de frituur  en ben weer terug voor een nieuwe start in 2013.
Misschien staat die dertien wel voor geluk dit jaar smile smile .....

En daar het quilten wel helemaal op een heeeeeeeeeee laaaag pitje staat, beter gezegd op ZERO KOMMA NUL, heb ik hierover niets te melden.  Maar ik heb onlangs yvon en rob op bezoek gehad en zij heeft voor mij via haar patroonsysteem , http://www.lutterloh-system.de/nl/.. enkele patronen voor mij getekend.

Eigenlijk is alles begonnen met mijn zus, die naar school gaat om te leren naaien en me weer helemaal in de mood bracht met haar eerste knip en naaiwerk.
Vroeger toen ik nog jong en mooi was , smile , dus ongeveer 25 jaar geleden, volgde ik een 5 tal jaren naaicursus en maakte ik alles zelf , zelfs mijn mantels waren door mij gemaakt. Tijdsgebrek en het opstaren van mijn eerste zaak lagen aan de basis van het uitdoven van deze naaivlam.
Maar de basisprincipes blijven natuurlijk in je hoofd zitten.
Dus heb ik een soort wollen stof gekocht en het heel simpele systeem van yvon in knippraktijk gebracht en deze foto toont het resultaat. 
Het moet nog afgewerkt worden maar hopelijk kan ik dit een van de volgen weken doen.
Mijn fotoapar. heeft zijn beste tijd gehad, dus de kleur rood is veel heftiger dan op de foto.


Photobucket
 
Dus in de toekomst zal ik weer aan  mijn blog kunnen werken en jullie allerlei leuke dingen kunnen tonen.  En met kerst ga ik 2 dagen naar Sensenruth  en dan zal ik ook foto's nemen van de reeds gevorderde werken. Jullie zullen verschieten hoor want ook daar is reeds heel veel verandert.
 
Morgen ga ik met Chicho , zijn broer en vrouw, naar de kerstmark in Aken.  Gaat wel koud zijn maar is zo leuk .
 
Prettige zondag nog allemaal.
 
Dit zijn enkele foto's om jullie al wat nieuwschierig te maken.
Eric is mijn tuin komen omwoelen met zijn kranen, alles afgebroken met een hele mooie tuin tot resultaat...
kom maar weer snel kijken hoor :):):):)):):)
 
 
  

 
Photobucket
 
 
Photobucket

2 opmerkingen:

  1. Fijn weer je blo te lezen. En jouw kennende komt er wel weer wat op je pad. Fijne dag in Aken...... en we spreken elkaar hopenlijk binnenkort weer eens via skype

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het niet door is gegaan hilde. Je had er zo'n zin in.

    En wat lees ik nu, was je vroeger mooi en nog veel meer. Wat ben je nu dan? Een aftandse vrouw?

    BeantwoordenVerwijderen