Over mij

Mijn foto
Make it a great day, or not, the choice is yours. Iedereen welkom hier !!!!! Op deze blog vertel ik over : mijn nooit saaie leven, mijn passie voor quilten en allerlei andere creatieve uitspattingen, mijn vriendschappen, mijn nieuw paradijs, mijn vedrietige en gelukkige momenten. Indien je een vraag hebt of gewoon wil reageren op een bericht mag je me altijd een berichtje/mailtje achterlaten. Kijk ook eens om mijn 2 startpagina's waar ik moderator van ben. Je kan je er altijd voor aanmelden. http://patchwork.startpagina.be/ http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/

woensdag 1 augustus 2012

moet er nog verf zijn ?

Voila, hieronder een foto van mijn arbeid maandagmiddag....


Photobucket


Maandagmorgen lekker een kopje koffie gaan drinken bij Nadia en bijgeklets met de klanten die ik daar ken.
Het voordeel van dit alles is dat ik nooit iets hoef te betalen want iedereen wil me trakteren op een koffie..
Die mannen toch smile smile ..
En in de namiddag weer verder gewerkt aan mijn pladfond in de living.  alles staat tot in de helft van de eekamer in primer.  Ik ga half/half afwerken, omdat ik anders meer meubelen moet verplaatsen en deze zijn te zwaar voor mij alleen om te verplaatsen.
Ik heb een deel van mijn huishouden, zoals we dat hier zo zeggen,  in mijn gang en keuken gezet,

Photobucket

En daar we verleden week meubelen hebben verplaatst uit mijn gite naar mijn thuis hier, kon ik dus in mijn keuken , eindelijk de kast vullen die ik zo mooi vind. En zeg nu eerlijk, ze staat hier toch prachtig tegen die stenen muur niet ???  .  Daar ik nog geen keuken heb geplaatst, daar wordt voor gewerkt, heb ik alles maar in deze kast gestoken.

Photobucket


 Als je heel goed kijkt zie je deze mooi oude koffiepot en bijpassende melkpotjes boven op de kast staan.

Photobucket


Ooit heb ik blauwe melkpotjes verzameld van het merk Villeroch en Bosch, allemaal gevonden ( en betaald natuurlijk :) ) op rommelmarkten.  En de mooiste heb ik bewaard en hebben nu dus hun definitieve plekje gevonden in de ardennen.

Ook de glazen bokalen, waar rijst, pasta, koffie etc. inzit is gerecupereerd materiaal.  Ik koop alle weken bokalen vol met wortelen.  Ik bewaar de glazen bokalen en dit is het resultaat.  Ik moet alleen nog de deksels schilderen in een andere kleur. Misschien als ik een gaatje met tijd kan vinden in mijn verlof !!!
Aardappelen en ajuinen heb ik in gewone glazen bokalen gezet, diegenen die je koopt om kaarsen in te zetten. Is volgens mij veel mooier dan de klassieke potten. 

Photobucket


Maandagavond rond acht uur ben ik nog aan de parket begonnen in kamer nr 2... De laatste vernislaag moest nog gedaan worden en na een uurtje was deze dan ook klaar.  Dinsdagmorgen dan maar de 2 bedden in de kamer geplaatst.  Ik heb er geen foto van genomen, maar ga dit zeker nog doen.  De bedden zijn in metaal, te modern voor dit huis, maar is maar voorlopig. Weer gerecupereerd uit de gite ...  In de 3de kamer ga ik volgende week het houten bed zetten, ook uit de gite. 
Voor ik vertrok naar mijn werk in Vlaanderen, kwam mijn tuinman, Hughe, nog even praten over de tuin.
Deze week worden de hagen en de enorme spar verwijdert en dan kan Eric binnenkort beginnen met de afbraakwerken en het gelijk maken van de grond.  Ben heel benieuwd hoe alles er gaat uitzien.
Ik hou jullie op de hoogte.....

7 opmerkingen:

  1. Ik vind het maar knap van je dat je alles zelf doet! Echt een bezige bij ;-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt weer veel werk verzet! Maar je kast komt hier beter uit dan in de gite. Heb je hem nog in delen kunnen verplaatsen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik neem mijn petje voor je af voor al dat werk. Maar je weet waar je het voor doet. Het wordt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er goed uit Hilde. Ben heel benieuwd...... Als je de foto's terug ziet van toen je het huis net had gekocht is het haast niet voor te stellen dat je het bijna helemaal alleen hebt gedaan al dat werk. SUPER......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waauw Hilde dat gaat leuk worden. Oooit hoop ik nogeens bij je te komen voor een bakkie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg!! Die bokalen in die mooie kast... Schitterend

    BeantwoordenVerwijderen