Over mij

Mijn foto
Make it a great day, or not, the choice is yours. Iedereen welkom hier !!!!! Op deze blog vertel ik over : mijn nooit saaie leven, mijn passie voor quilten en allerlei andere creatieve uitspattingen, mijn vriendschappen, mijn nieuw paradijs, mijn vedrietige en gelukkige momenten. Indien je een vraag hebt of gewoon wil reageren op een bericht mag je me altijd een berichtje/mailtje achterlaten. Kijk ook eens om mijn 2 startpagina's waar ik moderator van ben. Je kan je er altijd voor aanmelden. http://patchwork.startpagina.be/ http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/

woensdag 25 juli 2012

eindelijk is de zon daar

Eindelijk is de zon weer uit haar schulp gekropen !!!!!

Het was gisteren avond leuk terrasjes weer.

In de frituur is het heel kalm, maar toch heb ik me gisteren niet verveeld.

Plots stonden daar, zonder af te spreken  :José en Virginie, mijn broer, Nancy, Agnes (die komt elke dinsdagavond) en haar zoon Christof, Dirk en Michele. 

We zijn allen buiten op het terras gaan zitten.  Het was een heel gezellige avond, veel verteld en gelachen.
Bijna iedereen die gisteren hier was vertrekt bijna op verlof. Dus alsof iedereen nog even dag kwam zeggen tegen mij...

Maandag heb ik een deel van mijn Gite leeggemaakt.  En eindelijk heb ik mijn kasten in mijn huis kunnen zetten en natuurlijk onmid. met alles gevuld.
Mijn groot bed staat nu in mijn kamer en ik heb er maandagnacht lekker in geslapen.

Maandag heb ik ook nog onverwachts bezoek gehad van familie van Chris en ook de twee kleinkinderen van 1 van de dochters van nadia zijn bij mij komen spelen.
Zij spreken alleen frans natuurlijk en op een bepaald opgenblik verstond ik Nathan ( 5 j ) niet zo goed, dus zeg ik dat ik orgineel nie tzijn  langue (taal) spreek. 
Bekijkt hij mij zo heel raar en zegt .. laat je langue eens zien dan .... Begreep niet zo direct wat hij wou zeggen maar dan ineens valt mijn euro .. langue is hetzelfde woord voor tong en taal in het frans..
Ik steek dus mijn tong naar hem uit en zegt hij zo heel ernstig... Maar je hebt toch dezelfde tong dan wij... hier moest ik zo mee lachen...

Nog een 11 tal dagen en ik kan ook gaan genieten van mijn verlof.  Zie er naar uit om naar Hongarije te vertrekken.
Hieronder al enkele sfeerfoto's van het balatonmeer en omgeving.

Hongarije staat bekend voor zijn paprika's en termale baden. En alles van dit ga ik zeker uitproberen. Ik wil ook boedapest bezoeken.

Photobucket 

Photobucket 

Photobucket 

Photobucket 

Photobucket 

Photobucket 

Photobucket

4 opmerkingen:

  1. Je hebt het dubbel en dwars verdiend hoor, heerlijk op reis naar Hongarije!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en, mogen wij nu het nieuwe huis klaar is, ook nog eens op bezoek komen? ;-)

    groetjes
    Harald (en Carine)

    BeantwoordenVerwijderen