Over mij

Mijn foto
Make it a great day, or not, the choice is yours. Iedereen welkom hier !!!!! Op deze blog vertel ik over : mijn nooit saaie leven, mijn passie voor quilten en allerlei andere creatieve uitspattingen, mijn vriendschappen, mijn nieuw paradijs, mijn vedrietige en gelukkige momenten. Indien je een vraag hebt of gewoon wil reageren op een bericht mag je me altijd een berichtje/mailtje achterlaten. Kijk ook eens om mijn 2 startpagina's waar ik moderator van ben. Je kan je er altijd voor aanmelden. http://patchwork.startpagina.be/ http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/

vrijdag 9 december 2011

de dood komt soms

De dood komt soms zo onverwachts langs, dat je eigenlijk van elke moment dubbel zou moeten genieten.
Snel gezegd maar niet zo snel toe te passen .

Woensdagavond , plots krijg ik een telefoontje van mijn Vriendin uit Bouillon.
Velen kennen Nadia van toen ze bij mij logeerden in de gite.
Ik kan haar amper verstaan en uiteindelijk versta ik dat ze me zegt dat haar vriend, waar ze sedert 2 jaar mee samen was, is overleden.
Ze hebben hem in zijn vrachtwagen gevonden , overleden aan een hartaanval.
Hij was 54 jaar en had nog hier moeten blijven.
Ik had  hem vrijdag nog gesproken en ik had toen een knuffel nodig.. en hij heeft mij in zijn armen gehouden, we hebben samen wat verdriet gedeeld en ik hoor nog altijd zijn woorden die hij tegen me zei.
Als ik op maandag na Nadia ga verwacht ik altijd Francis te zien zitten aan haar toog , we dronken samen onze koffie en praaten honderduit.
We hebbben uren op het terras gezeten na mijn scheiding, hij was iemand die heel goed kon luisteren.
Ik noemde hem altijd een grote teddybeer.
Ik mis hem en dan vraag ik me af hoe Nadia zich  moet voelen.

Photobucket

Verleden maandag hebben we heel veel leuke verhalen zitten vertellen over hem, ik en Nadia.
Het zal voor haar en al zijn vrienden en  familie een hele andere kerst zijn dan verleden jaar.

En door dit alles ga je toch maar weer eens dieper nadenken over dingen die je wil in je leven.

Soms gedragen we ons omdat het zo hoort of omdat we geen kritiek willen van andere mensen.

En ik vraag me af '' is het dat wel waard' want morgen kan het gedaan zijn met je leven hier op dit aards paradijs.
Ik heb de laatste weken  wat verdriet te verwerken gekregen en heb nu zo een beetje een dipje, maar misschien is dit goed om alles eens te laten bezinken.

4 opmerkingen:

  1. Meid, ik kan niet anders zeggen dan.... Sterkte. Voor jouw en je vriendin.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hilde wat heb je dit mooi geschreven, ja als dit je overkomt, dan vraag ik me ook wel eens af! waar zijn we mee bezig! waarom laten we elke keer weer ons in een dip zakken, ik heb daarom ook hulp gezocht, want ik wil van het diepe verdriet af, het leven is maar zo kort, zo zijn we er en genieten overal van, en dan opeens! ook in je naaste omgeving, als er weer mensen weg vallen.
    Ik hoop dat ik even kan meehelpen aan jou dipje, want vandaag, was het ook op mijn mijn site dip dag,en weet je door al die lieve mails , en reacties, zag de dag er zonnig uit voor me.
    Ik sla mijn arm even om je heen, en knuffel je, en praat even met je, en zeg, kom Hilde we gaan er voor.
    Liefs Joke en ook sterkte voor je vriendin, goed dat jullie steun aan elkaar hebben

    Vriend, je hebt iemand nodig stil en oprecht die als het erop aan komt voor je bidt of voor je vecht pas als je iemand hebt die met je lacht en met je grient dan pas kun je zeggen: 'k heb een vriend als je iemand hebt die alles met je deelt de tafel en het bed één die nooit verveelt als je iemand hebt die al je zorgen heelt weet je wat dat zeggen wil weet je wat dat scheelt? je hebt iemand nodig stil en oprecht die als het erop aan komt voor je bidt of voor je vecht pas als je iemand hebt die met je lacht en met je grient dan pas kun je zeggen: 'k heb een vriend Toon Hermans.1916-2000

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat erg hier wordt je zeker stil van. Heel veel sterkte voor jouw en je vriendin om dit gemis te verwerken en een plekje te kunnen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zal dat zwaar voor Nadia en jou zijn. En je hebt gelijk, het is veels te jong. Heel veel sterkte voor jullie beiden.

    BeantwoordenVerwijderen