Over mij

Mijn foto
Make it a great day, or not, the choice is yours. Iedereen welkom hier !!!!! Op deze blog vertel ik over : mijn nooit saaie leven, mijn passie voor quilten en allerlei andere creatieve uitspattingen, mijn vriendschappen, mijn nieuw paradijs, mijn vedrietige en gelukkige momenten. Indien je een vraag hebt of gewoon wil reageren op een bericht mag je me altijd een berichtje/mailtje achterlaten. Kijk ook eens om mijn 2 startpagina's waar ik moderator van ben. Je kan je er altijd voor aanmelden. http://patchwork.startpagina.be/ http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/

zaterdag 19 maart 2011

een blok die reeds af is

Voila, hier een foto van mijn eerste blok van de antieke quilt, die ik maak in felle kleuren.


Photobucket

Het tweede blok ligt beneden in de frituur , dus die vordert maar langzaam, maar ook dit blok zal hopelijk deze week nog klaar zijn.

Het derde blok ligt boven bij mij in het mini - appartementje en ik werk eraan , zoals ze hier bij ons zeggen, tussen de soep en de patatten.

Straks de bloemen knippen en de kleuren uitzoeken.



Photobucket

Maar eigenlijk zou ik dringend verder moeten werken aan de florabunda.

Al de blokken zouden nog bijgesneden moeten worden en aan elkaar worden gestikt , maar ik heb er gewoon geen zin in.

En ik weet uit ondervinding dat , als ik ergens geen zin in heb, ik het beter laat wachten, want anders wil je er snel vanaf zijn en is het niet gedaan zoals het hoort.

Je ziet , ik ken mezelf heel goed. smile

Verder zit ik ook nog na te denken over een klein projekt , zie onderstaande foto.

Het is een paneel dat ik nog liggen had van een bundel die ik ooit kocht, met de bijhorende stoffen.

De teksten gaan dus over de tuin, bloemen en vriendschap.

Photobucket




Reden :

Naast mij in de ardennen woont een hele leuke buurman. Hij is tuinier van beroep en hij maait regelmatig mijn gras in ruil voor een flesje wijn.

Hij heeft onze gezamelijke afsluiting vervangen en hij heeft een soort , weet niet goed hoe het te moeten omschrijven, houten huisje gebouwd dat dienst moet doen als tentoonstelling - optreden - ontmoetings ruimte.

En binnenkort is de opening !!

Dus in plaats van bloemen wil ik een klein quiltwerk geven.

Maar ik weet dus nog niet hoe ik het ga verder afwerken.

Een "welcome" of "bienvenue" quiltje lijkt me wel leuk.

Hierover moet ik nog even brainstormen.

Binnenkort meer hierover.

Allemaal nog een leuk weekend. Het beloofd zonnig te worden.

Morgen ga ik naar een rommelmarkt om iets leuks op de kop te tikken.

Je weet maar nooit wat je tegenkomt !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen