Over mij

Mijn foto
Make it a great day, or not, the choice is yours. Iedereen welkom hier !!!!! Op deze blog vertel ik over : mijn nooit saaie leven, mijn passie voor quilten en allerlei andere creatieve uitspattingen, mijn vriendschappen, mijn nieuw paradijs, mijn vedrietige en gelukkige momenten. Indien je een vraag hebt of gewoon wil reageren op een bericht mag je me altijd een berichtje/mailtje achterlaten. Kijk ook eens om mijn 2 startpagina's waar ik moderator van ben. Je kan je er altijd voor aanmelden. http://patchwork.startpagina.be/ http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/

donderdag 20 januari 2011

Dotjes ?

DOTJES !!!

Wat is dat nu weer ????

Waar heeft ze het nu over ???

Wel ,op  ons forum werd er een lijst gegeven van boms die men opstart in 2011.


Jovita's Patchwork Atelier - the great Got Dot quilt-along



En toen ik deze bolletjes bom tegen kwam , was ik meteen verkocht.

De patroontjes zijn rond de 18 mm.
Ik heb erondertussen  reeds een hele serie getekend op freezerpaper en 1tje voorbereid met de stijfsel applicatie methode.
En het werkt dus perfect.
Ik had op de beurt te Houston gezien hoe de quiltster cirkeltjes van ongeveer 1 cm mooi rond kreeg en was dus heel benieuwd of het mij ook zou lukken.
En hoe had ik aan mezelf kunnen twijfelen (hhahahha).
Dus ik ga hieraan meedoen.
Je kan dus de hele quilt maken met restjes stof.
Ik ga een regenboogquilt maken.
De quilt begint dus in het bovenste gedeelte bv met allemaal gele blokken en zo naar groen etc.
Een  naam voor deze quilt kwam spontaan naar boven geborrelt.
Ik noem hem : my rainbow is full of colors again.


Photobucket


Alleen ga ik dus werken volgens mijn applicatie methode.
Op haar site worden dus 2 mogelijkheden weergegeven , deze  en deze.

Maar dat is veel te veel werk en te omslachtig. (voor mij toch)
Daarom zal ik binnenkort mijn methode in een tutorial weergeven.
Kunnen jullie er weer wat van leren en sneller werken.

Hieronder een foto van mijn cirkel met mijn methode.




Photobucket

Photobucket


Maandag ben ik ook nog even binnengewipt in een kringloopwinkel bij mij in de buurt.

En er was niets dat me echt interesseerde , maar toen zag ik de boekenkasten staan.
Het was alsof ze op mij lagen te wachten.
Zoveel thrillers en andere leuke boeken..
Ik kocht al deze boeken voor nog juist geen 18 €.
Dit noem ik nu eens echt een koopje.

Photobucket

Ook wil ik jullie deze leuke link niet onthouden.
Ik waarschuw jullie , hij is zo vol info en leuke ideeën dat je snel een uurtje kwijtbent met hem te bekijken.

Een gewaarschuwd mens is er 2 waard.



1 opmerking: