Over mij

Mijn foto
Make it a great day, or not, the choice is yours. Iedereen welkom hier !!!!! Op deze blog vertel ik over : mijn nooit saaie leven, mijn passie voor quilten en allerlei andere creatieve uitspattingen, mijn vriendschappen, mijn nieuw paradijs, mijn vedrietige en gelukkige momenten. Indien je een vraag hebt of gewoon wil reageren op een bericht mag je me altijd een berichtje/mailtje achterlaten. Kijk ook eens om mijn 2 startpagina's waar ik moderator van ben. Je kan je er altijd voor aanmelden. http://patchwork.startpagina.be/ http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/

dinsdag 21 december 2010

een produktieve dag

Gisteren was een hele productieve dag op quiltgebied.
Ik ben rond 14.00 uur begonnen te werken aan mijn projecten en rond 22.00 uur ben ik gestopt.
Zelfs voor een goede maaltijd te eten heb ik niet veel tijd gehad.
Snel een potje zelfgemaakt rijstpap, dat ik in de voormiddag reeds maakte, was enkele wat ik kon eten.
Zo was ik bezeten door mijn knipwerk.   SMILE

Ik had besloten dat ik de 3 resterende Florabunda blokken helemaal ging voorbereiden.

Dus de patroontjes zijn uitgesneden en op freezerpaper getekend en het patroon staat op de stof getekend..

Alles mooi in aparte zakjes gestoken en dan kan ik volgende week tijdens het oudejaarweekend alle stofjes bij elkaar zoeken en beginnen te appliqueren.


Photobucket



Photobucket



En daarna kon ik verder werken aan mijn kerstquilt die ik " Christmas , I love it again "   ga noemen.
De wantjes werden weer bovengehaald en op de stof geplakt.

En toen deze rij af was gewerkt besloot ik toch nog aan de rendieren (denk ik ) te beginnen.

Ik had niet echt veel bruine stofjes in mijn stock liggen.
Deels omdat ik zelden bruin gebruik en ook omdat het een kleur is die mij niet ligt.
En daarom hadden Els en Christina me tijdens het quiltweekend van dit jaar , al een hele reeks mooie bruine lapjes meegebracht als klein geschenkje.
Lief van ze he !!!!

Dus de rendieren kwamen ook tot leven en waren heel blij dat ze bij de kerstquilt konden komen logeren.

Maar toen die rij af was had ik nog zin om aan de kerstboompjes te beginnen.
Maar ondertussen was het al wel heel laat aan het worden.
Toch nog snel de patronen op steam a seam getekend en uitgeknipt.

En deze morgen rond 8.00 uur werden de bomen uitgeknipt en geplakt.

En dit is het resultaat.

Photobucket


De laatste rij zijn de kerstmannetjes.
Er hopelijk krijg ik deze vandaag nog af.
Maar ik beloof niets.


Maar ik moet jullie ook iets opbiechten. (o shame on me !! )

Ik heb mezelf weer niet in de hand kunnen houden. !!!!

Jullie konden een paar dagen geleden al lezen dat ik absoluut zeker van mezelf was dat ik niet aan iets nieuws ging beginnen , MAAR
Ik ben zondagnacht toch  nog stiekem beginnen te snijden aan een andere quilt.

Hoe komt het toch dat ik me nooit kan bedwingen?
Heeft iemand hier een remedie voor ?

En ik toon jullie al een preview van de stof die ik gebruik.


Photobucket



Ik heb deze fatbundel samen met Leeuw gekocht en ik dacht er een Weddingring quilt van te maken.
Maar ik heb nu dus een andere bestemming gevonden voor deze stofjes.
Het gaat leuk worden.
Hij zal volledig gestikt worden en dan nog een leuke appliqué meekrijgen.

1 opmerking:

  1. Je gaat als een speer. Je kerstquilts schiet ook al lekker op. Fijn dat je met dit winterweer er elke morgen niet uit hoeft om op je werk te komen lijkt mij.
    Groetjes
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen