Over mij

Mijn foto
Make it a great day, or not, the choice is yours. Iedereen welkom hier !!!!! Op deze blog vertel ik over : mijn nooit saaie leven, mijn passie voor quilten en allerlei andere creatieve uitspattingen, mijn vriendschappen, mijn nieuw paradijs, mijn vedrietige en gelukkige momenten. Indien je een vraag hebt of gewoon wil reageren op een bericht mag je me altijd een berichtje/mailtje achterlaten. Kijk ook eens om mijn 2 startpagina's waar ik moderator van ben. Je kan je er altijd voor aanmelden. http://patchwork.startpagina.be/ http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/

maandag 20 december 2010

de tip waar jullie zaten op wachten

Vandaag heb ik eindelijk een slachtoffer en ook de tijd gevonden om de foto's te nemen van de tip die ik jullie beloofde.

HET GEHEIM VAN   " DE NOOIT MEER LOSKOMENDE DRAAD IN DE NAALD"

Ik ben gisterennacht niet vetrokken naar Bouillon omdat het weer barslecht  was en het dat nog steeds is.
De wegen zijn helaas niet goed te berijden.
De  autostrade 411  is zelfs afgesloten voor het verkeer .
Dus heb ik vandaag weer een hele dag vrij. 
Ik heb zelfs mijn shopping met vriendin en bezoek aan zus afgelast.
Ik heb wel winterbanden, maar het is  toch maar beter geen risico's te  nemen vandaag.

Deze foto nam ik deze morgen in mijn tuin.

De stoel is mijn zomerstoel en nu is het een klein kunstwerk.

Photobucket




En terwijl ik dit schrijf krijg ik telefoon vanuit Bouillon en er ligt daar +- 70 cm sneeuw.
Hij zei me dat hij dat nog nooit heeft meegemaakt in zijn leven en het is er nog aan het sneeuwen.
Spijtig dat ik dat moet missen, maar misschien maak ik het ook nog eens mee.


Dus over tot de orde van de dag.

Mijn  beloofde tip.

Sommigen onder jullie zullen hem wel al kennen.

Toen ik hem aan Tandy vertelde vorige zondag op haar open deur , zei ze me dat ze het leerde op de cursus van Ted Storm.

Dus voor diegenen die hem niet kennen , hier komt hij.

Je moet hem wel een paar keer proberen voor je hem goed snapt.

Het is heel simpel
Dus :
Steek je draad door je naald.

stap 1 :  Neem het uiteinde van de draad tussen je duim en wijsvinger.
Je neemt het beste het uiteinde waar je de draad afknipt van het klosje, zo draait je draad niet zo veel.
Doe dit ook altijd als je naait, is ook een leuke tip.

Photobucket



stap 2 :  Draai de draad rond je vinger , goed strak dat hij rond je nagel gespannen staat.
De totale lengte van de draad , die hier boven mijn fotomodel haar duim uitsteekt ,  heeft geen belang, maar ik heb ondervonden dat je hem  beter iets langer neemt, want anders schuift later de draad toch nog door de draad. Je gaat dit zelf wel ondervinden.


Photobucket

Stap 3 :    Neem de naald en steek ze door de draad. 

Je splijt als het ware de draad in twee.

Photobucket



Stap 4 :  Je trekt de naald verder door de draad.
En na ongeveer een 5 cm stop je hiermee.


Photobucket




stap 5 :   Je gaat met je duim en wijsvinger gewoon vanaf de naald langs de draad naar beneden en terwijl trek je stilletjes je naald mee naar boeven.
De draad gaan naar boven en komt dus vast te zitten.

Is eigenlijk moeilijk uit te leggen, het heeft ook een tijdje geduurd voor ik het snapte, je moet het een paar keer oefenen en dat is het daarna heel simpel (het is ook heel simpel maar ja ...)
Je laat de draad hangen zoals hij van je vingers komt




Daarna ziet het er zo uit.



Photobucket

Als je goed kijkt zie je een kleine verdikking aan het uiteinde van de naald.

Ik heb hier een foto genomen van de naald die naar beneden hangt.


Photobucket

De draad komt dus niet meer los.

Ik heb wel al ondervonden dat je goed in het midden van de draad moet steken , anders komt hij los en sommige draden zijn dus sneller stuk doordat je trekt aan je naald.
Ik probeer , maar het lukt me niet altijd door de macht der gewoonte, niet de draad helemaal door de stof te trekken met de naald, maar meer ter trekken met mijn draad.
Snap je het nog ?

Probeer het en je mag me altijd mailen met vragen.

Ik zou het leuk vinden  moesten jullie deze tutorial Via een link ook op jullie blogs plaatsen.
Het is een hele gemakkelijke manier om snel te werken.
Het is zo leuk om te naaien zonder telkens weer je naald te moeten herinsteken.
Dus velen zitten hier wellicht op te wachten en we moeten elkaar helpen nietwaar ?

Dank jullie wel en laten jullie het me weten als het lukt ?

2 opmerkingen:

  1. Dus als ik het goed begrijp gebruik je dit om te voorkomen dat je draad uit de naald gaat zonder dat je dat wilt. Hebben jullie daar zoveel last van dan? Ach ja, dat komt waarschijnlijk door het vele appliceren dat jij doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vergeet ik helemaal te zeggen dat je een leuke kerstvrouw bent op die foto.

    BeantwoordenVerwijderen