Over mij

Mijn foto
Make it a great day, or not, the choice is yours. Iedereen welkom hier !!!!! Op deze blog vertel ik over : mijn nooit saaie leven, mijn passie voor quilten en allerlei andere creatieve uitspattingen, mijn vriendschappen, mijn nieuw paradijs, mijn vedrietige en gelukkige momenten. Indien je een vraag hebt of gewoon wil reageren op een bericht mag je me altijd een berichtje/mailtje achterlaten. Kijk ook eens om mijn 2 startpagina's waar ik moderator van ben. Je kan je er altijd voor aanmelden. http://patchwork.startpagina.be/ http://stitchery-quiltblogs.startpagina.be/

woensdag 29 december 2010

2010 quiltoverzicht

Een overzicht van wat ik op quiltgebied heb gepresteerd ?

Ik moet al eventjes heel diep nadenken.

Daar ik dit jaar veel geapliqueerd heb met de hand, is er weer niet zoveel afgewerkt als ik zou wensen.

Maar mijn medaillonquilt is vertrokken om te quilten.

Ik heb 8 blokken afgewerkt van de florabunda bom en de overige zijn reeds uitgeknipt en voorbereid.

De bom stitchery over love is ook bijna af , ik moet nog een 3 tal blokken maken en dan kan ik ook de quilt in elkaar zetten.

De bom van fat cat pattern, christmas row x row , is reeds zover bewerkt  dat ik hem alleen nog maar aan elkaar moet stikken en de zijkanten nog moet afwerken. Ik ben nog aan het brainstormen over het hoe en waar. Maar hij zal zeker klaar zijn tegen volgende kerst.

Ik heb ook enkele lib blokken afgewerkt, ik denk een 4 tal, maar dat is een project dat ik alleen in Bouillon bovenhaal.

Ook ben ik begonnen met mijn boom.  Deze quilt zal er ook eentje worden van lange adem.
Eerst moet ik er heeeeel veeeeel bladeren op appliqueren en dan moet ik de rest nog uitwerken.

Photobucket

Ik heb mezelf beloofd dat ik de quilts die hier nog liggen te roepen om verder afgewerkt te worden, eerst ga doen.
Al moet ik zeggen dat de hierbovenstaande genoemde onafgewerkte quilts alles zijn wat ik nog liggen heb.

Behalve mijn blokkenquilt die ik verleden week begonnen ben.

Deze wil ik ook afgewerkt hebben  tegen volgende winter.
Hij moet Cosy home gaan noemen.
Ik kan hem als sprei gebruiken maar ik wil hem een flanellen achterkant geven,zodat ik hem ook in de zetel kan leggen en er gezellig kan onderkuipen bij de volgende sneeuwstorm.

Ook zou ik nog graag, indien mijn florabunda quilt klaar is, weer een hand appliquatie project starten.

Ik ben nog altijd gek op de quilt van Kim McLean's Lollypop Trees.
Hoopte dit patroon te kunnen vinden In Houston, maar niet dus.
Als er onder mijn lezers quilters zijn die hun patroon willen verkopen , denk dan eens aan mij en mail me even .  Ik ben kandidaat.




Image and video hosting by TinyPic 



Misschien kom ik eraan toe.
Ik heb hier zoveel stukken stof liggen die er perfect voor zijn.
In Houston kocht ik al wel verschillende stofjes met stipjes , omdat ik deze als  basis wil gebruiken.

Maar met quilten weet je nooit.
Soms krijg je , of zie je quilts, die je helemaal innemen en dan kan er mij helemaal niets, maar dan ook niets tegenhouden om er toch aan te beginnen.
En voor je het weet heb je weer enkele UFO'S liggen.
Wimmetjes heb ik met hopen opgeslagen op cd, favorieten , papier en in mijn hoofd.

Maar ik denk dan maar : Dat houdt ons creatief , onze hersens roesten niet vast en het houdt ons van de straat nietwaar !!!!




3 opmerkingen:

  1. Hilde op de site van Kaffe Fasset kun je zowel het patroon als de hele kit bestellen van Kim McLean's Lollypop Trees ....

    http://www.gloriouscolor.com/store.php?cat=128

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een Leuk Eind2010 en een Gezond, Gelukkig, Humorvol, Creatief-vol 2011 toegewenst! Leuk om dit alles met ons te delen. Doe zo verder. Carine-Brugge http://patchworkstar.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben het patroon als bee gekocht, ik zal volgende week met de dames overleggen of iemand nog een copie kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen